آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب ، روش های درآمدزا در یوتیوب
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب ، روش های درآمدزا در یوتیوب

 

طی سال‌های اخیر با گسترش تکنولوژی و افزایش تعاملات مجازی افراد استفاده از انواع پلتفرم‌های مجازی مانند YouTube جایگاه ویژه‌ایی را در میان افراد پیدا کرده است. حالا این سوال پیش می آید که برای کسب درآمد از یوتیوب باید چه کاری انجام داد.

موضوع قابل تأملی که در این نوشتار به آن می­‌پردازیم کسب درآمد از این پلتفرم‌هاست. یکی از فضاهایی که در سال‌های اخیر بسیار دیده شده و افراد زیادی را به خود جذب کرده YouTube است. اما بهتر است به این نکته توجه کرد که برای داشتن《بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران》باید به نکاتی توجه کرد.

این روزها تکنولوژی و گسترش اینترنت باعث به وجود آمدن مشاغل جدیدی شده است که اتفاقاً برخی از این مشاغل درآمد بسیار بالایی هم دارند. درآمد تولید محتوا اینترنتی در ایران هنوز هم برای بسیاری از افراد موضوعی عجیب و غریب است.

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کسب درآمد و تولید محتوا از یوتیوب مانند کسب درامد از بازی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و به همین خاطر سمت این شغل نمی‌آیند اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که فقط ۶ ماه در این حوزه‌ فعالیت کرده‌اند به یک درآمد سرشار (بالای ۱۰ میلیون تومان در ماه) رسیده‌اند. آیا کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو امکان دارد؟

YouTube یکی از جدیدترین روش‌های درآمدزایی از اینترنت است که به‌تازگی در ایران هم باب شده است و افراد زیادی در حال تولید محتوا در آن هستند. میزان درآمد از YouTube یک عدد ثابت در ماه نیست و شما بر اساس پارامترهای مختلفی حقوق دلاری به‌دست می‌آورید.

در ادامه این مطلب توضیحات کاملی در مورد تیترهای زیر ارائه می‌شود.

  • چه کسانی می‌توانند از YouTube کسب درآمد دلاری داشته باشند؟
  • تولید محتوا و کسب درآمد در یوتیوب چه مراحلی دارد؟
  • هزینه تجهیزات لازم برای شروع کسب درآمد از YouTube چقدر است؟
  • نحوه پول دادن YouTube چگونه است و به چه حسابی واریز می‌شود؟

حالا که هدف از نوشتن این مقاله را متوجه شدید بهتر است بررسی کنیم که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ YouTube چیست و چرا تا این حد پرطرف‌دار شده است!!

 

یوتیوب چیست و چگونه کار می‌کند؟

YouTube در حقیقت یک پلتفرم آنلاین برپایه ویدئو است که شما و هر شخص دیگری می‌تواند در آن یک کانال ثبت کند و ویدئوهای مورد نظر را در آن بارگذاری کند. در حقیقت دومین وبگاه پرطرف‌دار جهان بعد از گوگل است که البته این وب سایت نیز زیر مجموعه خود شرکت گوگل است.

این پلتفرم در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط سه کارمند قبلی پی‌پل پایه‌گذاری شد.

مقر این شرکت در سان برونو کالیفرنیا است و هر ساله بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مراسم‌های خود را به‌صورت آنلاین از طریق این پلتفرم برگزار می‌کنند. شاید جالب باشید که بدانید تا ماه نوامبر ۲۰۱۰ در هر یک دقیقه حدود ۱۳ ساعت فیلم در این پلتفرم بارگذاری می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم مقاله «یوتیوبر یعنی چی» را مطالعه نمایید.

در ادامه مطلب روش‌های مختلف درآمدزایی از YouTube را شرح می‌دهیم اما باید در نظر داشته باشید که برخی مشکلات تحریم و فیلترینگ باعث می‌شود تا استفاده از این روش‌های درآمدزایی و یا بطور کل یوتیوب مارکتینگ با محدودیت‌های زیادی مواجه باشد.

درآمد پرداختی یوتیوب از چه محلی تأمین می‌شود؟

با توجه به محدودیت‌های موجود درآمد داشتن از YouTube موضوعی است که در ابتدا چالش برانگیز است اما باید دقت داشته باشید که یوتیوب به محتواهای تکراری توجه نمی­‌کند. پس برای داشتن کسب درآمد یوتیوب در ایران باید به نو و تازه بودن محتوای ارائه شده نیز توجه نمود. در گام بعدی باید به این نکته توجه کرد که محتواهای ارائه شده باید مفهوم و موضوع مناسب داشته باشند به طور مثال YouTube به محتواهای خشن توجهی نمی‌کند.

اگر برای شما هم این سؤال مطرح شده است که نحوه پول دادن YouTube به چه صورت باید به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید در این پلتفرم محتوا تولید کنید و در ازای این محتوا پول دریافت کنید اما شاید برای شما هم سؤال شده باشد که پول‌های پرداختی از YouTube از کجا تأمین می‌شود و چرا کسب درآمد از یوتیوب تا این حد زیاد است؟ در ادامه این مقاله پاسخ این سوال را بررسی می کنیم.

با توجه به موارد گفته شده در اینجا می­‌خواهیم به لیست موضوعاتی که بیشترین بازدید یوتیوب را دارند و باعث می‌­شوند به بیشترین درآمد از YouTube در ایران رسید بپردازیم:

  1. ویدئوهای آموزشی
  2. ویدئوهای درسی
  3. ویدئوهای نقد و بررسی
  4. ویدئوهای معرفی محصول و رویداد
  5. ویدئوهای پوشش خبری
  6. ویدئوهای معرفی مکان‌های گردشگری

ذکر این نکته نیز ضروری است که در سال‌های اخیر YouTube به ازای دیده شدن بیشتر ویدئوها مبالغ بیشتری پرداخت می­‌کند به طور مثال برای هر 4000 ساعت در یک سال مبلغ قابل ملاحظه‌ای پرداخت می­‌کند به این صورت که ویدئو شما در یک سال باید ۴۰۰۰ بیننده داشته باشد.

۱- ویدئوهای آموزشی

بسیاری از افراد به یوتیوب سر می‌زنند تا یک دانش یا یک تخصص یادبگیرند، این دانش و تخصص در YouTube به صورت ویدئوهای ضبط‌شده است و معمولاً شخص مدرس برای برند سازی شخصی و ساخت یک برند لوکس برخی از ویدئوهای ضبط شده‌اش را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

ویدئوهای آموزشی بارگذاری شده در یوتیوب باید استانداردهای حداقلی داشته باشند و از کیفیت ضبط و نورپردازی مناسبی برخوردار باشند تا باعث کسب درآمد از یوتیوب شوند. در قسمت‌های بعدی توضیحات کاملی در مورد تجهیزات فیلم‌برداری ارائه می‌شود.

۲- ویدئوهای درسی

دانش آموزان و دانش‌جویان به‌دنبال ویدئوهای آموزشی رایگان با کیفیت هستند و YouTube یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای برگزاری این نوع کلاس‌ها است. فیلم‌های آموزشی باکیفیت در یوتیوب بازدید بسیار خوبی می‌گیرند و قاعدتاً بازدید خوب به کسب درآمد یوتیوب منجر می‌شود.

در یوتیوب تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو، مشتاق یادگیری مبحثی خاص هستند برای همین بهتر است محتواهای شما به صورت مبحثی و خلاصه تدریس شود.

معمولاً بیش‌تر افرادی که به یوتیوب مراجعه می‌کنند دنبال یادگرفتن سریع هستند برای همین باید دقت داشته باشید که زمان ویدئوهای‌تان از ۱۰ دقیقه بیش‌تر نباشد، به عبارت دیگر سعی کنید زمان ویدئوها را در حداقل زمان ممکن قرار دهید اما تعداد ویدئوهای‌تان را بیش‌تر کنید.

 

۳- ویدئوهای نقد و بررسی

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که مشتریان از نحوه کارکرد آن‌ها اطمینان ندارند و مطمئن نیستند که این محصول کیفیت لازم را داشته باشد. YouTube مکان مناسبی است که به کمک آن می‌توانید محصولات مختلف را بررسی کنید و کاربران زیادی را به خود جذب کنید.

البته قبل از این کار باید سعی کنید حوزه مناسبی پیدا کنید و در همان حوزه فعالیت کنید. برای مثال حوزه گجت‌ها و تلفن‌های همراه یکی از بهترین حوزه‌ها برای فعالیت است چرا که کاربران زیادی به دنبال خرید بهترین لپ‌تاپ، تلفن همراه و… در بازه قیمتی مشخصی هستند.

معمولاً افرادی که این مدل نقد و بررسی‌ها را انجام می‌دهند می‌توانند اسپانسر جذب کنند و یک درآمد خوب هم از سمت اسپانسر داشته باشند. برای مثال نمایندگی ایسوس در ایران جدیدترین لپ‌تاپ خود را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌خواهد این محصول را برای کاربران بررسی کنید. در ازای این بررسی مبلغی بین ۲ تا ۲۰ میلیون، کسب درآمد از YouTube خواهیدداشت.

۴- ویدئوهای معرفی محصول و رویداد

هر روزه محصولات زیادی به بازار می‌آیند که بسیاری افراد آن‌ها را نمی‌شناسند. برای مثال در سال ۲۰۱۰ پاوربانک‌ها یک گجت عجیب و غریب برای مردم شناخته می‌شد اما کم‌کم این گجت به یکی از پرکاربردترین وسایل روزمره انسان‌ها تبدیل شد. معرفی چنین گجت‌هایی هم می‌توانید یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب باشد. این موضوع با قسمت بالا شباهت زیادی دارد و شما می‌توانید در هر دو حوزه فعالیت کنید.

۵- ویدئوهای پوشش خبری

می‌توانید یک حوزه خاص را انتخاب کنید و به صورت روزانه یا هفتگی در مورد اتفاقات و اخبار آن حوزه اطلاع رسانی کنید. برای مثال می‌توانید حوزه سینما را انتخاب کنید و هر جمعه کل اتفاقات هفته گذشته سینما را مرور کنید.

در نظر داشته باشید که این مدل ویدئوها هم بعد از مدتی می‌توانند اسپانسر جذب کنند و به کسب درآمد از YouTube برسند. تی ‌وی‌ پلاس از این همین مدل استفاده کرده است و اتفاقاً موفق هم عمل کرده است، البته این برند در پلتفرم‌های دیگر مانند آپارات، اینستاگرام و … هم فعالیت دارد.

۶- ویدئوهای معرفی مکان‌های گردشگری

ایران‌گردی و جهان‌گردی هم می‌تواند یکی از سوژه‌های بسیار مناسب برای تولید ویدئو باشد، مکان‌های جذاب و ناشناخته‌ای در سراسر دنیا وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن کسب درآمد از YouTube کنید.

معمولاً برای مخاطبان ایرانی بهتر است مکان‌های گردشگری داخلی را معرفی کنید چرا که بسیاری از مردم ایران ترجیح می‌دهند سفرهای داخلی بروند. البته اگر در خارج ایران زندگی می‌کنید می‌توانید از مناطق گردشگری ایران ویدئو آپلود کنید اما برای جذب توریست‌ها از زیرنویس استفاده کنید. بدین صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید هم کسب درآمد از YouTube کرده‌اید و هم می‌توانید در بین توریست‌ها هم محبوب شوید.

اگر چنین اتفاقی را به خوبی انجام دهید باید منتظر قراردادهای هتل‌ها و مراکز گردشگری باشید چرا که هتلداران به دنبال اسپانسرینگ چنین مواردی هستند و پول بسیار خوبی هم بابت این موضوع پرداخت می‌کنند.

۷- ویدئوهای فان (خنده‌دار و سرگرم‌کننده)

اگر سری به محبوب‌ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بزنید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها در حوزه فان مشغول به فعالیت هستند. این افراد معمولاً طرفداران بسیار زیادی دارند و حتی در ابعاد جهانی هم تولید کنندگان ویدئوهای فان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کسب درآمد از یوتیوب برای چه کسانی مناسب است؟

پس با این حساب احتمالاً متوجه شده‌اید که کسب درآمد یوتیوب بیش‌تر برای کاربران ایرانی جذاب است و این موضوع هم به‌خاطر دلاری بودن درآمد تولید محتوا یوتیوب است.تولید محتوا و کسب درآمد از YouTube می‌تواند به شغل اصلی شما تبدیل شود اما قبل از آن باید سعی کنید تحقیقات زیادی در مورد این شغل داشته باشید تا ببینید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

در حقیقت بسیاری از افرادی که به این حوزه وارد می‌شوند نمی‌توانند با سختی‌های این حرفه و تولید محتوا در یوتیوب کنار بیایند و همین موضوع باعث می‌شود تا این شغل برای برخی افراد مناسب نباشد.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند نشان دهد که این شغل برای شما مناسب است یا خیر، این است که تست‌های مختلف شخصیتی بدهید یا اگر علاقه‌ای به این تست‌ها ندارید باید بررسی کنید که تا چه حد می‌توانید تعامل با کاربران فضای مجازی داشته باشید چرا که در YouTube شما باید بتوانید دائما ویدئوهای باکیفیتی تولید کنید.

تولید ویدئوهای باکیفیت یا ویدیو مارکتینگ می‌تواند شما را در حوزه مورد فعالیت‌تان به یک شخص اینفلوئنسر تبدیل کند اما قطعاً شما نمی‌توانید به صورت یک شبه راه صد ساله را بروید. پس باید آرام آرام فعالیت‌ خود را پیش ببرید تا به یک نتیجه مطلوب برسید. چگونه کسب درآمد از YouTube بدون ساخت ویدئو داشته باشیم؟

فعالیت در یوتیوب برای ایرانیان

فعالیت در YouTube برای ایرانیان زیادی جواب داده، پس می‌تواند برای شما هم نتیجه خوبی در پی داشته باشد؛ البته به شرطی که به کار کردن در یوتیوب و تولید محتوای ویدئویی علاقه داشته باشید.

برای برخی از کاربران فعال ایرانی YouTube درآمد 1500 دلار در ماه به‌راحتی امکان‌پذیر شده و حتی بعضی از آن‌ها تا 30000 دلار در ماه هم درآمد کسب می‌کنند. یک جمله معروف هست که می‌گوید: «اگه اون تونسته، چرا من نتونم؟» پس با توجه نحوه پول دادن یوتیوب وقتی ایرانی‌ها می‌توانند از یوتیوب پول دربیارند، من هم خواهم توانست.

فقط یک نکته خودمانی را در نظر داشته باشید که: «اگرچه آمار و ارقام مهم هستند، اما سعی نکنید فقط تحت تأثیر آمار و نرخ درآمدها قرار بگیرید. اولین و مهم‌ترین فاکتور برای کسب درآمد یوتیوب علاقه، توانایی و حوصله تولید محتوای ویدئویی است. اگه علاقه و حوصله‌شو داری بسم‌‌ا… وگرنه بی‌خیال. راه‌های دیگه‌ای هم برای کسب درآمد هست»

چگونه می‌توان با یوتیوب تسویه کرد؟

با توجه به فیلتر بودن YouTube در ایران، بحث تسویه درآمد آن برای ایرانیان تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. البته باز هم جای نگرانی نیست؛ چرا که ایرانی‌های غیور برای کسب درآمد از یوتیوب راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کرده‌اند و از بهترین یوتیوبرهای ایرانی هستند.

برای تسویه با YouTube بهتر از همه این است که اگر فردی، دوستی، آشنایی خارج از کشور دارید، از او برای تسویه یوتیوب کمک بگیرید. به‌طوری که او اول کانال یوتیوب را ایجاد کند و بعد شما را به عنوان یکی از مدیران کانال معرفی کند.

در این‌صورت دیگر تمام وظیفه فعالیت در کانال برعهده شما خواهد بود اما چون آشنای خارج از کشورتان کانال را ایجاد کرده است، او باید برای تسویه اقدام کند.

درآمد به حساب آن شخص واریز می‌شود او نیز می‌تواند از طریق صرافی، مبلغ موردنظر را به حساب داخل ایران شما منتقل کند. اگر چنین شخص قابل اعتمادی خارج از کشور داشته باشید، همه چیز قانونی و درست پیش خواهد رفت.

مشکل وقتی پیش می‌آید که چنین شخصی در دسترس شما قرار نداشته باشد. در این صورت باید از سرور مجازی استفاده کنید که ریسکش هم بسیار بالاست؛ چون باید برای فعال کردن سرور مجازی هم آدرس خارج از کشور وارد کنید و کل فرآیند مدیریت کانال یوتیوب خود را نیز از طریق همین سرور انجام دهید.

ما این روش را توصیه نمی‌کنیم؛. اگر YouTube متوجه شود که شما از سرور مجازی استفاده می‌کنید، شما را محدود یا جریمه خواهد کرد و دیگر نمی‌توانید کسب درآمد یوتیوب داشته باشید.

بنابراین اگر می‌خواهید در یوتیوب فعالیت کنید و کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید، بهتر است حتماً شخص قابل اعتمادی را خارج از کشور پیدا کنید. می‌توانید درصدی از درآمد خود را به این شخص بدهید تا او هم بتواند همکاری بهتری با شما داشته باشد.

شرایط پول دادن یوتیوب به کاربران:

برای کسب درآمد از تولید محتوا در یوتیوب باید اصول خاصی را رعایت کنید. اصولی که باید برای کسب درآمد یوتیوب در نظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  1. ابتدا باید در برنامه Partner Program برای فعال شدن کسب درآمد از YouTube ثبت‌نام کنید. یوتیوب از طریق این سرویس خود است که به بررسی محتوای کانال شما می‌پردازد.
  2. باید اعضای فعال کانال شما حداقل ۱۰۰۰ نفر باشد.
  3. مجموع بازدید از ویدئوهای شما حداقل به ۴۰۰۰ ساعت رسیده باشد. (مخاطبین شما ۴۰۰۰ ساعت در کانال شما ویدئو تماشا کرده باشند)

با دیدن این آمار ممکن است تصور کنید فعالیت در YouTube کار سختی است اما اینگونه هم نیست. اگر ویدئوهای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند، در عرض چند هفته یا چند ماه می‌توانید تعداد بازدید حداقلی یوتیوب را کسب کنید و 1000 سابسکرایب فعال هم داشته باشید. بهتر است عجله نکنید و برای رسیدن به معیارهای کسب درآمد از یوتیوب حوصله به خرج دهید.

چگونه می‌توان سیستم کسب‌ درآمد یوتیوب را فعال کرد؟

برای اینکه سیستم کسب درآمد از YouTube را فعال کنید، پس از ایجاد کانال در یوتیوب (My Channel)، از طریق کانال خود به قسمت Customize Channel بروید. سپس روی گزینه آبی رنگ با عنوان «View additional features» کلیک کنید.

پس از طی کردن این مراحل نیز می‌توانید با رفتن به قسمت Monetization جهت فعال کردن سرویس کسب درآمد یوتیوب با کلیک روی گزینه Enable اقدام کنید.

بهتر است پس از طی کردن این مراحل برای وصل کردن حساب گوگل‌ ادسنس به یوتیوب هم اقدام کنید. با توجه به اینکه یوتیوب یکی از مجموعه‌های گوگل است، گوگل‌ادسنس می‌تواند مکمل خوبی برای کسب درآمد از YouTube شما باشد.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟ درامد یوتیوب چگونه است؟ برای پاسخ این سوالات با مطالب این بخش همراه باشید. در ابتدا دو روش کلی درآمدزایی از این پلتفرم را توضیح می دهیم، در ادامه به روش های برتر پول درآوردن از یوتیوب می پردازیم. در انتها نیز روش های نوین درآمد از طریق یوتیوب را بررسی می کنیم.

دو روش کلی کسب درآمد از طریق یوتیوب

به صورت کلی در پلتفرم یوتیوب دو نوع روش درآمدزایی وجود دارد که هر کدام خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. در ادامه به تشریح هر کدام می پردازیم:

1- روش CPM

 اگر این سؤال در ذهن شما هم مطرح شده است که هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد باید بگوییم که در این روش کسب درآمد یوتیوب شما به ازای هر هزار بازدید درآمد در YouTube خواهید داشت. یوتیوب در این روش تبلیغ را در ابتدای ویدئوی شما قرار می‌دهد و به ازای هر هزار بازدیدی که از کانال YouTube شما خواهد داشت به شما هزینه‌ای پرداخت خواهد کرد این هزینه بسته به فاکتورهایی که در بالا ذکر کردیم به صورت متغیر از 2 تا 5 دلار به ازای هر هزار بازدید است. امیدواریم که پاسخ سؤال (هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد؟) را گرفته باشید.

2- روش CPC

در این نحوه کسب درآمد از YouTube شما به ازای هر هزار کلیک روی لینک­‌های تبلیغاتی هزینه دریافت خواهید کرد.

۴ روش برتر درآمدزایی از یوتیوب

برای فعالیت در هر محیطی، راه‌های طلایی وجود دارد که با پرداختن به آن‌ها می‌توانید فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهید و سریع‌تر به اهداف خود دست پیدا کنید. نحوه درآمد از یوتیوب چگونه است؟ راه‌هایی وجود دارد که چهار مورد از آن‌ها را در اینجا معرفی خواهیم کرد:

۱- گوگل ادسنس

اگر برای شما هم سؤال شده است که گوگل ادسنس چطور کار می کند باید بگوییم مقدار درآمد در یوتیوب علاوه بر دیده شدن ویدئوهای شما به دیدن تبلیغات ابتدایی ویدئوها نیز بستگی دارد. اگر دقیق‌تر به قضیه نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم بخش اعظم کسب درآمد از یوتیوب به دیده شدن تبلیغات شما بستگی خواهد داشت.

این ویدئوها به وسیله وصل کردن حساب گوگل ادسنس به کانال یوتیوب‌تان امکان‌پذیر خواهد بود. اکثر کاربران یوتیوب برسر این موضوع اتفاق نظر دارند که بدون گوگل ادسنس برای ایرانیان کسب درآمد یوتیوب بسیار پایین خواهد بود.

بنابراین بهتر است همانطور که قبلاً‌ اشاره کردیم، بلافاصله پس از فعال‌سازی سیستم درآمدزایی YouTube، گوگل ادسنس برای ایرانیان را نیز فعال کرده و به کانالتان متصل کنید.

۲- همکاری در فروش

همکاری در فروش می‌تواند بسیار سودمندتر از سایر گزینه‌های کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی‌ها باشد. در این روش شما با شرکت‌های بزرگ یا فروشنده‌های محصولات خاص همکاری می‌کنید. برای مثال می‌توانید یک بازرگانی لوازم خانگی را در نظر بگیرید. شما می‌توانید در کانال خود محصولات این بازرگانی را معرفی کرده و خرید آن‌ها را به اعضای کانال خود پیشنهاد دهید.

هر فروشی که از طریق ویدئوی شما برای آن بازرگانی رقم بخورد، درصدی از سود آن به شما تعلق می‌گیرد. در این روش دیگر نیازی به کسب درآمد یوتیوب و باز کردن حساب بانکی خارجی هم نیست چون مقدار کسب درآمد از راه YouTube، شما به فروش بازرگانی موردنظر بستگی خواهد داشت نه تعداد بازدیدهای یوتیوب. همکاری در فروش سایت‌های بزرگ ایرانی مانند دیجی‌کالا می‌تواند یکی از نمونه‌های این روش باشد.

۳- عضویت ویژه

اگر محتوایی که برای یوتیوب تولید می‌کنید تخصصی است، بهتر است بخش عضویت ویژه کانال خود را فعال کنید. شما می‌توانید ویدئوهای اختصاصی خود را در بخش عضویت ویژه کانالتان منتشر کنید تا تنها اعضای ویژه بتوانند آن‌ها را تماشا کنند. افراد برای پیوستن به عضویت ویژه کانال شما باید ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کنند. این روش برای آموزش‌های تخصصی که ارائه می‌کنید، می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد.

۴- فروش محصول

اگر شما تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات خاصی هستید، می‌توانید در ویدئوهای خود همان محصول یا خدمت خود را معرفی کرده و مخاطبین‌تان را ترغیب به خرید یا استفاده از آن‌ها کنید. در این صورت معیار کسب درآمد شما خرید محصول یا خدمت شما خواهد بود. در این روش هم اگر به درستی عمل کنید، دیگر کسب درآمد از YouTube در اولویت‌تان نخواهد بود.

مثلاً اگر شما تولید کننده کیف‌های چرمی باشید، می‌توانید از طریق کانال یوتیوب‌تان ویژگی‌های محصولات خود را معرفی کرده و اعلام کنید اگر کسی از طریق کانال با محصولتان آشنا شده باشد و بخواهد خرید کند، می‌توانید برای او تخفیف ویژه در نظر بگیرید.

در این‌صورت مخاطبین برای سفارش محصول به شماره همراه شما، سایت یا ایمیلتان رجوع کرده و در صورت خرید، هزینه را به شماره کارت شخصی‌تان واریز می‌کنند.

این گزینه‌ها تنها بخشی از روش‌های برتر کسب درآمد از YouTube بودند. شما می‌توانید در آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب روش‌های دیگری را نیز بشناسید که به کمک آن‌ها می‌توانید درآمد خوبی از این رسانه اجتماعی جهانی داشته باشید.

آموزش کامل درآمد یوتیوب می‌تواند شامل تبلیغات اسپانسری، افزایش بازدید، فعال کردن بخش یوتیوب‌رد یا …. باشد. پس از آشنایی با هریک از این روش‌ها بیشتر می‌توانیم به کسب درآمد از YouTube باور داشته باشیم و سریع‌تر اقدام کنیم.

درآمد در یوتیوب چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

کسب درآمد در یوتیوب یکی از پرطرفدارترین روش‌های درآمدزایی این روزهاست. محاسبه درآمد تبلیغات در یوتیوب به این شرح است که گوگل در ازای هر ۱۰۰ دلار درآمد از تبلیغ، ۵۵ دلار را به یوتیوبر خود می‌پردازد.

بسته به عواملی چون: زمان ویدئو، تعداد بازدیدکننده‌های کانال، زمات تماشای ویدئو، اشتراک گذاری و …، یوتیوب به شما مبلغی می‌دهد. اگر میانگین درآمد را محاسبه کنیم درواقع در برابر هر بازدید بین ۰.۱ تا ۰.۳ دلار به یوتیوبر پرداخت می‌نماید.

مانی تایز کردن کانال یوتیوب چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و ساده شدن ارتباطات، دنیا در شرایطی قرار گرفته است که افراد به راحتی می‌توانند در هر جایی حتی در خانه هم کسب درآمد داشته باشند. این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این عصر است. در همین راستا فضای یوتیوب علاوه‌بر ایجاد سرگرمی، به فضایی برای کسب درآمد تبدیل شده است. مانی تایز به معنای کسب درآمد در یوتیوب است. با منتشر کردن ویدئو در فضای یوتیوب، می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

تعداد سابسکرایب در یوتیوب

سابسکرایب کردن در یوتیوب به معنای مشترک شدن در کانال است. با سابسکرایب کردن همیشه می‌توانید به محتوای کانال مورد نظر دسترسی داشته باشید. تعداد سابسکرایب به دلیل بازدید بالایی که به همراه دارد برای یوتیوبرها اهمیت زیادی دارد. هر چه تعداد بازدید بیشتر باشد درآمد نیز بالاتر خواهد رفت.

مدت زمان مشاهده یک ویدئو در کانال یوتیوب

یکی از عوامل مؤثر در بخش کسب درآمد در یوتیوب مسأله زمان مشاهده کاربران است. مدت زمانی که هر کاربر به مشاهده ویدئو در کانال یوتیوب اختصاص می‌دهد، در درآمد یوتیوبر تأثیرگذار است. مشاهده یا واچ تایم در الگوریتم یوتیوب بسیار مهم می‌باشد. درواقع یک الگوریتمی تعریف شده است که هر هزار سابسکرایب باید ۴ هزار ساعت مشاهده داشته باشد. این زمان باید در ۱ سال اتفاق بیفتد؛ لزوماً نباید ویدئوها در ۱ سال بارگذاری شوند، فقط کافی است که در طی مدت ۱۲ ماه تماشا شوند.

فعالیت در کشورهای مورد تأیید یوتیوب

با توجه به فعالیت گسترده‌ای که در فضای یوتیوب صورت می‌گیرد، خیلی از افراد توانسته‌اند به وسیله آن به درآمد برسند. هر نوع ویدئویی در هر زمینه‌ای در یوتیوب بارگذاری می‌شود و برای رفع هر گونه مشکلی می‌توان به آن مراجعه کرد. یوتیوب به دلایل مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، در 23 کشور به صورت دائمی و گاه موقتی، بسته شد. در چنین شرایطی با استفاده از VPN می‌توان به آن دسترسی داشت.

دلایلی که منجر به بسته شدن یوتیوب گردیده است در چند عنوان زیر خلاصه می‌شود:

  • برای جلوگیری از ناآرامی‌های سیاسی و گاهاً عمومی
  • برای پیشگیری از خشونت به دلیل محتواهایی که ممکن از خشونت را ترویج نمایند و افراد جامعه را تحریک کنند
  • جلوگیری از محتوایی مغایر با تربیت جوانان و نوجوانان
  • حفظ قوانین کپی رایت

داشتن حساب گوگل ادسنس

برای این‌که کسب درآمد در یوتیوب داشته باشید باید برای خود یک حساب گوگل ادسنس باز کنید. درواقع ادسنس در گوگل منبع اصلی برای افرادی است که در یوتیوب فعالیت دارند و می‌خواهند کسب درآمد داشته باشند.

سه شیوه نوین درآمد زایی از یوتیوب

باید گفت راه­‌های کسب درآمد از یوتیوب روزبه‌روز در حال افزایش است. سه شیوه کسب درآمد جدید به یوتیوب اضافه شده است که در ادامه به معرفی آن­ها خواهیم پرداخت.

۱- اضافه کردن بخش اعضای ویژه به کانال یوتیوب

اگر شما سازنده محتوای با کیفیت و تخصصی هستید می‌­توانید با قرار دادن ویدئوهای آموزشی در بخش اعضای ویژه کانال یوتیوب‌تان از آن­ها هزینه دریافت کنید که این راه یکی از راه­ های آموزش کسب درآمد یوتیوب در ایران است. YouTube این شیوه را نیز برای کسب درآمد به ویژگی­‌های قبلی خود اضافه کرده است.

۲- از یوتیوب برای افزایش بازدید سایت‌تان استفاده کنید

اگر شما صاحب یک وب سایت در اینترنت هستید یکی دیگر از شیوه­‌های کسب درآمد از طریق یوتیوب این است که ویدئوهای آموزشی YouTube را در وب سایت خود قرار دهید. شما با استفاده از این روش می­توانید از ترافیک کاربران یوتیوب برای بالا بردن بازدید سایت خود استفاده کنید این کار منجر به قرار دادن تبلیغات سودمند در سایت شما و در نهایت باعث درآمد زایی و کسب درآمد از YouTube برای شما خواهد شد.

۳- قرار دادن تبلیغات در توضیحات ویدئوهای تان

تبلیغات موجود در کپشن ویدئوها نیز مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و شما می‌­توانید بدون قرار دادن تبلیغات حوصله‌سربر در ابتدایی ویدئوهای‌تان و فقط با قرار دادن لینک یک تبلیغ در کپشن ویدئوهای‌تان، کسب درآمد از یوتیوب کنید.

یوتیوب برای چه محتوایی هزینه پرداخت نمی‌کند؟

با شنیدن این موضوع که یوتیوب برای هر محتوا هزینه پرداخت می‌کند شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که هزینه پرداختی یوتیوب بابت چه نوع ویدئویی نیست؟! با این کار می‌توانید درک بهتری پیدا کنید. کسب درآمد دلاری آپارات به چه صورتی است؟

۱- ویدئوهای کپی شده از جاهای دیگر

اگر شما ویدئوهای زیادی را از کانال‌های دیگر کپی کنید و در سایت خود قرار دهید بعید است که به نتیجه کسب درآمد یوتیوب برسید چرا که کانال‌هایی که این رویه را پیش گرفتند در هنگام تسویه به آن‌ها گفته شده است که: «محتوای شما در صدها پیج و کانال وجود دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به شما پول پرداخت کنیم».

پس حواستان باشد که از پیج‌های دیگر هیچ محتوایی کپی نکنید چرا که قوانین تولید محتوا در YouTube را زیر پا گذاشته‌اید و یوتیوب تمامی محتواها را بررسی می‌کند و صرفا درصورت مفید بودن به آن‌ها پول پرداخت می‌کند.

۲- ویدئوها و صداهای دارای حق کپی رایت

از جمله قوانین YouTube برای تولید محتوا این است که اگر شما یک ویدئو تولید کنید و روی آن یک آهنگی قرار دهید که آن آهنگ دارای حق کپی رایت است احتمال زیاد توسط یوتیوب جریمه می‌شوید. مطلع شدن گوگل از کپی رایت به ۲ صورت است:

در حالت اول تولیدکننده اصلی آن آهنگ یا صدا از شما به YouTube شکایت می‌کند و گوگل کل هزینه‌ای که از آن ویدئو باید به شما پرداخت می‌کرد را به آن شخص می‌دهد.

در حالت دوم خود یوتیوب متوجه کپی‌کاری شما می‌شود و به دنبال تولیدکننده اصلی(فیلم یا آهنگ) می‌گردد تا پول را به او پرداخت کند.

۳- محتواهای خشن و آزاردهنده

بسیاری از افراد سعی می‌کنند ویدئوهای خشن و نامناسب (غیراخلاقی) در این پلتفرم بارگذاری کنند و از این طریق از کسب درآمد از یوتیوب کنند که این روش هم جواب نمی‌دهد و YouTube مخالفت زیادی با این نوع ویدئو دارد.

اگر از این امکان استفاده کنید و یوتیوب متوجه شود در دفعات اول به شما تذکر می‌دهد اما بعد از چند بار ممکن است به شکل کامل دسترسی شما به YouTube را برای همیشه مسدود کند.

به طور کلی سعی کنید قوانین یوتیوب برای تولید محتوا و نحوه فعالیت در آن را به صورت کامل مطالعه کنید تا با محدودیت‌های این شبکه آشنا شوید. در توضیحات بالا اشاره شد که چه ویدئوهایی دارای محدودیت هستند و احتمالاً الان نگاه دقیق‌تر و پخته‌تری نسبت به این مسیر دارید.

اما احتمالاً می‌خواهید بدانید که با وجود محدودیت‌های بالا چه ویدئوهایی می‌توانند در YouTube بازدید بگیرند و در عین بازدید گرفتن، باعث کسب درآمد از YouTube هم بشوند.

توصیه یوتیوبرهای موفق ایرانی به افراد تازه‌کار

یوتیوبرهای موفق ایرانی که تعدادی از کانال آن‌ها را در ادامه این مطلب معرفی می‌کنیم، برای نتیجه بهتر از کسب درآمد دلاری از یوتیوب یا به عبارتی دیگر  کسب درآمد از YouTube بخشی از تجربیات خود را به صورت زیر پیشنهاد می‌دهند:

۱- همکار داشته باشید

اگر هدف شما کسب درآمد مستقیم از یوتیوب باشد، بهتر است به کمک یک پارتنر خارج از کشور کانال را اداره کنید و درآمد حاصل از آن نیز برای دونفرتان باشد. اداره کردن یک کانال توسط یک تیم دونفره هم راحت‌تر است و هم می‌تواند سریع‌تر به نتایج موردنظرتان منجر شود.

۲- به فکر فریب یوتیوب نباشید

تعدادی از کاربران تازه‌کار در ابتدا روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌های زیادی را صرف می‌کنند تا در نهایت به این حقیقت برسند که نمی‌توان یوتیوب را فریب داد. این افراد در ابتدا سعی می‌کنند با اعضا، لایک و بازدیدهای فیک رتبه خود را بالا ببرند. بهتر است از ابتدا بی‌خیال دور زدن یوتیوب شده و تنها از راه‌های شناخته شده و اصولی اقدام به فعالیت کنید.

۳- ویدئوهای ۱۴ دقیقه‌ای تولید کنید

از نظر یوتیوبرهای موفق ایرانی، ویدئوهای تولید شده بهتر است از ۱۴ دقیقه بیشتر نباشند. ۱۴ دقیقه یا پایین‌تر از آن برای تولید هر ویدئو مناسب است. تولید ویدئوهای کوتاه نسبت به ویدئوهای طولانی بسیار راحت‌تر است. پس کوتاه بودن ویدئوها می‌تواند ضمن راحت‌تر بودن امتیاز بالاتری هم داشته باشد.

۱۰ کانال برتر ایرانی در یوتیوب

معمولاً اینفلوئنسرهای بسیار مشهوری در جهان وجود دارند که رتبه برتر YouTube را هرساله از آن خود می‌کنند. اما بهتر است در کنار آن‌ها به شناخت یوتیوبرهای ایرانی هم بپردازیم تا با سر زدن به کانال آن‌ها به شیوه و سبک فعالیت‌شان پی ببریم. در این‌صورت با الگوبرداری از نمونه‌های موفق ایرانی می‌توانیم کانال خود را ارتقا دهیم و کسب درآمد یوتیوب کنیم.

در اینجا ۱۰ کانال از یوتیوبرهای موفق ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. Alirexza
  2. Games00playing
  3. Aria Keoxer
  4. Mia Plays
  5. ToxicGirlow
  6. Amirphanthom
  7. INiloowf
  8. KamiK Deep House
  9. persian boy
  10. nostalgic movie's

توصیه می‌کنم با سر زدن به هریک از کانال‌های فوق که بیشتر در زمینه سریال و گیمینگ فعالیت دارند، الگوهای مناسب خود را برداشت کنید و در کانال خود استفاده کنید. این کانال‌ها از چند صد نفر تا چند هزار نفر کاربر فعال دارند که زمینه کسب درآمد از YouTube را برایشان فراهم کرده است.

اگرچه این نمونه‌ها همگی در زمنیه تولید ویدئو و کسب درآمد مستقیم از یوتیوب فعالیت می‌کنند اما می‌توانند دید گسترده‌تری نسبت به فعالیت در یوتیوب را در اختیار شما قرار دهند.

به علاوه این موارد، می‌توانید به کانال دیگر اینفلوئنسرهای موفق جهانی نیز نگاهی بیندازید و از شیوه و سبک کاری ایشان هم باخبر شوید. در هر صورت تماشای نمونه‌های برتر می‌تواند باعث ایجاد جرقه‌های تازه‌ای در ذهن شما شود.

۱۰ نفر از محبوب‌ترین ستاره‌­های یوتیوب در دنیا

  • PewDiePie

پرطرفدارترین کانال حال حاضر یوتیوب متعلق به جوان بریتانیایی «فلیکس کیلبرگ» با 92.8 میلیون دنبال‌کننده است. کسب درآمد YouTube «کیلبرگ» از طریق ساخت ویدئوهای کارشناسانه در مورد بازی‌­ها است.

  • Dude Perfect

این کانال پرطرفدار یوتیوب متعلق به «کوری کوبی کاتن» و سه دوست او است. تعداد طرفداران این کانال یوتیوبی ۵۰ میلیون نفر است. این کانال یوتیوبی با ساخت ویدئوهای ورزشی و کمدی به محبوبیت بالایی دست یافته است.

  • Badabun

این کانال یوتیوبی با مصاحبه با زوج­‌ها در خیابان می­‌خواهد ببیند کدام یک از آن­ها به دیگری خیانت می‌­کند ویدئوهای این کانال به زبان اسپانیولی است و تعداد دنبال‌کنندگان آن ۳۷.۳ میلیون نفر است.

  • Whinderssonnunes

«ویندرسون نونز» نام مدیر برزیلی این کانال یوتیوب است او در کانال خود فیلم‌­هایی از زندگی شخصی‌اش منتشر می­‌کند یا به نقد و بررسی فیلم می‌­پردازد و توانسته کسب درآمد از YouTube داشته باشد.

  • El Rubius

نام اصلی مدیر این کانال یوتیوبی «روبن دوبلاس گاندرسن»است. او یک گیمر است و در حوزه نقد و بررسی بازی­ فعالیت می‌­کند. تعداد دنبال‌کنندگان این کانال ۳۴.۳ میلیون نفر است.

  • JuegaGerman

نام اصلی مدیر این کانال یوتیوبی «جرمین گارمندیا» او ابتدا در حوزه بازی‌های ویدئویی فعالیت می­‌کرد سپس در حوزه کمدی نیز شروع به فعالیت کرد.

  • DanTDM

این کانال یوتیوبی به دلیل تمرکز روی بازی‌­های ویدئویی معروف است. «دانیل میدلتون» جوان 31 ساله و سوئدی مدیر این کانال YouTube است.

  • Shane Dawson

صحبت در مورد تئوری­ توطئه یکی از راه‌های کسب درآمد YouTube است که «شین یاو» در آن فعالیت می‌کند! این جوان آمریکایی دارای 22 میلیون فالور است.

  • Like Nastya Vlog

این کانال متعلق به دختر بچه اهل روسیه است که با ساخت ویدئو­های ماجراجویی و بازی با اسباب‌بازی به محبوبیت بالایی دست یافته و دارای ۲۱.۶ میلیون فالور است.

  • JackSepticEye

این کانال یوتیوب دارای 21.8 میلیون دنبال‌کننده است نحوه کسب درآمد از YouTube «شان مک لافلین» از ساخت ویدئوهای آموزشی گیم است و سبک او مملو از شوخی است.

آیا کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو ممکن است؟

بله، شاید جالب باشد که بدانید کسب درآمد یوتیوب بدون ساخت ویدئو و محتوا امکان‌پذیر است؛ اما چگونه؟ شما می‌توانید با کپی برخی ویدئوها و قرار دادن آن در کانال‌تان بازدید و در نهایت درآمد داشته باشید؛ اما YouTube که به رعایت حق کپی رایت حساس است پس این کار چگونه ممکن است؟ شما فقط می­‌توانید ویدئوهایی را در کانال یوتیوب‌تان قرار دهید که دارای پسوند «اکسس کامنت» هستند. محتواهایی با این پسوند قابل کپی و بارگذاری در یوتیوب هستند.

سخن پایانی

نمونه‌های موفق یوتیوب ایرانی که در این مطلب معرفی کردیم در زمینه‌های فان و گیم‌پلی فعالیت داشتند. این نمونه‌ها از آن جهت به عنوان برترین‌های YouTube ایرانی انتخاب شده‌اند چون از تعداد اعضای بیشتری برخوردار هستند اما تنها تعداد زیاد اعضا نمی‌تواند ملاک درآمد بیشتر باشد.

شما اگر در زمینه فروش یا همکاری در فروش با پورسانت بالا هم کار خود را شروع کرده و ادامه دهید می‌توانید با چندصدنفر عضو هم به درآمدهای خوبی برسید. فعالیت در یوتیوب هم مانند فعالیت در اینستاگرام و توییتر به کیفیت اعضا بستگی دارد.

کسانی وجود دارند که با ۱۰۰ یا ۲۰۰ فالوور در اینستاگرام به درآمدهای خوبی در ماه دست پیدا کرده‌اند؛ همین موضوع می‌تواند در یوتیوب های ایرانی هم مصداق داشته باشد.بنابراین بهتر است به‌جای تمرکز بر روی افزایش بازدیدکنندگان (پس از رسیدن به درجه حداقلی کسب درآمد از یوتیوب) بر روی محتوای خود تمرکز کنید.

اگر در کنار کانال YouTube، سایت و سایر پیج‌های اجتماعی خود را نیز به‌درستی مدیریت کنید، در کمتر از یک سال موفقیت‌های خوبی را تجربه خواهید کرد. هر تعداد از مخاطبین هدف شما در یکی از برنامه‌های اجتماعی فعال هستند. با کار کردن در تمام پیج‌های اجتماعی به‌صورت موازی می‌توانید خیل بیشتری از طرفداران را به سمت ویدئوها و پست‌های ارزشمند خود هدایت کنید

 

سوالات متداول

۱- دلیل جذابیت کسب درآمد دلاری برای ایرانیان چیست؟

پس با این حساب احتمالاً متوجه شده‌اید که کسب درآمد از یوتیوب بیش‌تر برای کاربران ایرانی جذاب است و این موضوع هم به‌خاطر دلاری بودن این درآمد است.

۲- آیا کسب درآمد از یوتیوب برای ما شغلی مناسب است؟

یکی از راه‌هایی که می‌تواند نشان دهد که این شغل برای شما مناسب است یا خیر، این است که تست‌های مختلف شخصیتی بدهید یا اگر علاقه‌ای به این تست‌ها ندارید باید بررسی کنید که تا چه حد می‌توانید تعامل با کاربران فضای مجازی داشته باشید چرا که در YouTube شما باید بتوانید دائما ویدیوهای باکیفیتی تولید کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند نشان دهد که این شغل برای شما مناسب است یا خیر، این است که تست‌های مختلف شخصیتی بدهید یا اگر علاقه‌ای به این تست‌ها ندارید باید بررسی کنید که تا چه حد می‌توانید تعامل با کاربران فضای مجازی داشته باشید چرا که در یوتیوب شما باید بتوانید دائما ویدیوهای باکیفیتی تولید کنید.

۳- روش های کسب درآمد از یوتیوب کدامند؟

  1. گوگل ادسنس
  2. همکاری در فروش
  3. عضویت ویژه
  4. فروش محصول


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست